Сегодня, если сотен других новостей не предупредили вас об этом факте, это Международный женский день. Он чтит, он празднует, он поздравляет все важные вещи, которые делают женщины. Он также все больше и больше превращался в ежегодную гонку каждого бренда, чтобы найти какой-то новый способ войти в ажиотаж.
Здесь, на WIRED Photo, мы не хотели быть одним из тех брендов , но мы также хотели отметить большую работу фотографов-женщин, которую мы заказали за последние 12 месяцев. Поэтому мы решили позволить им поминать себя — своими словами. Понятно, что они хотят, чтобы их узнавали по фотографиям, а не по полу, а в индустрии, где они более склонны к сексуализму, реже нанимаются и часто получают меньше, чем их коллеги-мужчины, отстаивая свои взносы, что необходимо.
«Я знаю, что стою на плечах гигантов, чтобы даже иметь возможность сказать это, но для меня это означает, что меня не считают фотографом-женщиной, а фотографом», — говорит Долли. Файбышев, один из описанных ниже шторков, все из которых предоставили портреты. «Мы не называем мужчин фотографами мужчинами, вы знаете? Это для меня окончательный признак прогресса».
Хотите знать, как выглядит прогресс для некоторых других фотографов, с которыми WIRED работал в прошлый год? Фокус ниже.
Содержание статьи
- 1 Акаша Рабут
- 2 Эми Ломбард
- 3 Андреа ДиЧензо
- 4 Анна Уикс
- 5 Эшли Армитаж
- 6 Кристи Хемм Клок
- 7 Ди Уильямс
- 8 Долли Файбышев
- 9 Элинор Каруччи
- 10 Элизабет Ренстром
- 11 Esme Rice
- 12 Heather Sten
- 13 Jessica Chou
- 14 Meiko Arquillos
- 15 Michelle Groskopf
- 16 Natalie Naccache
- 17 Oriana Koren
- 18 Pooneh Ghana
- 19 Prarthna Singh
- 20 Ramona Rosales
- 21 Rose Marie Cromwell
- 22 Sam Cannon
- 23 Yuri Hasegawa
- 24 More Great WIRED Stories
Акаша Рабут
Кроме вашей камеры, без каких трех вещей вы не можете жить?Кристи Хемм Клок: Наушники, вспышки болтов, моя подушка.
Если бы вы пообедали с кем-то, живым или мертвым, кто бы это был, и что бы вы ели?
ЧК: Это трудно, но Я бы хотел заказать пиццу с Алисой Полом.
Последняя прочитанная книга?
CHK: Calypso by Дэвид Седарис.
Любимый фильм?
ЧК: Бэби Мама
Что для вас значит быть фотографом, идентифицирующим женщину?
[1 9459006] ЧК: Десять лет назад я бы сказал, что это препятствие, которое мне пришлось преодолеть, но сегодня мне повезло быть именно тем, кто я есть. Поддержка и поддержка, которую я получаю от других фотографов, узнающих женщин, поразительны, и я очень полагаюсь на эту сеть поддержки.
У вас есть соответствующая история, связанная с фотографией, которая конкретно касается работы в качестве женщины фотограф?
CHK: Я маленький (4'11 ") и женщина, поэтому было много раз, когда я появлялся на съемке и сразу не воспринимают всерьез. Много раз я могу исправить ситуацию, но разговариваю на эту тему, но не раз меня кричали, спрашивали мой возраст и / или рассказывали, как выполнять свою работу. Но, конечно, это еще не все время. Я часто фотографирую сильных, удивительных женщин и мужчин, которые открыты и рады видеть меня за объективом.
Советы своему молодому себе?
ЧК: Доверься себе. Так долго я слишком заботился о том, что обо мне думают другие. Мне кажется, что я наконец достиг В моей жизни я знаю, кто я, и я горжусь этим человеком. Не тратьте свое время на людей, которые не ценят, кто вы есть, и уделяйте слишком много внимания своему имиджу. Возможно, это звучит как совет супер клише, но это правда, и я определенно хотел бы, чтобы я сделал это раньше в своей жизни.
Какими другими женщинами-фотографами вы восхищаетесь?
ЧК: Мне посчастливилось окружить себя женщинами, которых я люблю как людей, и которые также являются одними из самых крутых фотографов в мире. Джессика Чоу, Кейси Клиффорд, Рэйчел Бужальски, Санни Стрэйдер и Розетт Раго — фотографы, которые производят на меня впечатление при каждой съемке. Уровень мысли и самоотдачи поразителен, и они вдохновляют меня продолжать двигаться вперед.
Ди Уильямс
Ди Уильямс
Помимо вашей камеры, без каких трех предметов вы не можете жить?
Ди Уильямс: Мой мобильный телефон, специально для того, чтобы позвонить моей семье домой. Я сталкиваюсь с родителями до трех-четырех раз в день. Разговор с ними — основной момент моего дня. Тушь для ресниц. Я не большой гример, но тушь — это та маленькая попса, которая заставляет меня чувствовать себя полноценно по утрам. Мятный и имбирный чай. Я пью около пяти чашек в день.
Если бы вы поели с кем-то, живым или мертвым, кем бы вы были и что бы вы ели?
DW: Я бы пообедал с Рианной и съел бы рыбу с рисом и горохом.
Последняя книга, которую вы прочитали?
DW: [Clarissa Pinkola Estés’] Женщины, которые бегут с волками.
Любимый фильм?
DW: S Ключ .
Что для вас значит быть фотографом, идентифицирующим женщину?
DW: Для меня это значит разрушая индустрию и используя мое искусство и талант, чтобы рассказывать визуальные истории о людях и сообществах, которые не являются «мейнстримом» (пока не пришло время получать прибыль).
У вас есть соответствующие фото- связанная история, которая конкретно включает в себя работу женщина-фотограф?
DW: На данный момент я не знаю, но это просто добавило некоторые идеи в мою голову.
Совет для вашего молодое я?
DW: Наслаждайся моментом и будь терпеливым. Все работает по Божьему времени, а не по твоему.
Какими другими женщинами-фотографами ты восхищаешься?
DW: Надин Ижевер, Дана Скраггс, Элизаб Вирия, Македа Сэнфорд и Ренелл Медрано.
Долли Файбышев
Долли Файбышев
Помимо вашей камеры, без каких трех вещей вы не можете жить?
Долли Файбышев: Мой ноутбук, ледяной кофе и искусство (я люблю испытывать искусство лично я всегда проверяю галереи, художественные ярмарки и музеи).
Если бы вы пообедали с кем-то, живым или мертвым, кем бы вы были, и что бы вы есть?
ДФ: Энди Уорхол. Я смотрел видео, где он снимал себя едящим чизбургер на недавней выставке Уорхола в Уитни, и я подумал, что это было великолепно. Поэтому я хотел бы пережить этот момент и иметь с собой чизбургер.
Последняя книга, которую вы прочитали?
DF: Я только что закончил Чтение Дэйва Эггерса Душераздирающая работа ошеломляющего гения .
Любимый фильм?
DF: [1945901] hard время выбирать фаворитов для всего, потому что я люблю так много, но я скажу, что Мартин Скорсезе Нью-Йорк, Нью-Йорк . Мне нравилось сочетание визуально ослепительного и эмоционально разрушительного. Я действительно был поглощен этим миром.
Что для вас значит быть фотографом, идентифицирующим женщину?
DF: Я знаю Я стою на плечах гигантов, чтобы даже иметь возможность сказать это, но для меня это значит, что меня будут не называть фотографом-женщиной, а фотографом. Знаете, мы не называем мужчин фотографами мужчинами? Для меня это окончательный признак прогресса.
Есть ли у вас соответствующая история, связанная с фотографиями, которая конкретно касается работы в качестве фотографа-женщины?
DF: Я чувствую, что в разных ситуациях это звучит по-разному. Есть парад альтернативы Параду Гордости, который называет себя Дайк-Маршем и освещает его как женщину для Ярмарки тщеславия я чувствовал, что было общее чувство связи и сестричества, меня приветствовали и отмечается как женщина. Я также сфотографировал пару обнаженных загорающих женщин на пляже в Сент-Барте для Le Monde M Magazine и когда я приблизился к ним, я почувствовал, что мое присутствие обнаженным женщины чувствовали себя явно менее агрессивно и, казалось, помогли им ослабить свою охрану.
Советы самому себе?
DF: Я делал долгое время совершенно разные вещи из колледжа, пытаясь найти себя и всегда чувствовать себя неудовлетворенным, потому что я не делал то, что любил. Я бы сказал ей, чтобы она расслабилась, наслаждалась жизнью и терпением, зная, что все это сработает, но, опять же, я думаю, что именно грызущее чувство неудовлетворенности заставило меня работать усерднее и стремиться найти творческий выход, подходящий для меня, и если бы у меня не было этого периода неуверенности в себе и разочарования, я бы не нашел пути к тому, что я люблю делать больше всего. Итак, оглядываясь назад, я думаю, я бы попытался посоветовать себе принять эту внутреннюю борьбу и позволить ей направлять меня.
Какими другими женщинами-фотографами вы восхищаетесь?
ДФ: Нэн Голдин, Алекс Прагер и Синди Шерман — некоторые из моих любимых. Они настолько отличаются друг от друга, но каждый из них создал свой собственный мир благодаря своей работе и бесстрашно продолжают его преследовать.
Элинор Каруччи
Элинор Каруччи
Помимо вашей камеры, без каких трех вещей вы не можете жить?
Элинор Каруччи: Моя помада, очки для чтения (с 45 лет) и толстовка (потому что мне всегда холодно).
Если вы хотите поесть с кем-либо, живым или мертвым кто бы это был, и что бы вы ели?
EC: С моей бабушкой, с которой я была очень близка и умерла 15 лет назад, когда была беременна моей двойняшки. Я ел арбуз, мою любимую еду, и в миллионный раз пытался убедить ее, что можно есть фрукты в качестве еды!
Последняя книга, которую вы прочитали?
ЕС: Маленькая жизнь Ханья Янагихара.
Любимый фильм?
] EC: Амадей Милоша Формана.
Что для вас значит быть фотографом, идентифицирующим женщину?
EC: Это означает, что сочувствие, эмоции и человечность, связь и близость, а также материнство приведут к сердцу моего фотографа.
У вас есть соответствующая история, связанная с фотографией, которая конкретно включает в себя работу как женщина-фотограф?
EC: Я чувствую, что многие части моей работы и многие, если не все редакционные истории, которые я делаю, связаны с тем, что я являюсь женщина. От фотографирования рождений или семьи, которая потеряла свою мать, до фотографирования детей и очень чувствительных ситуаций, я знаю, что они приходят ко мне, потому что я тоже женщина, дочь, мать. Я также чувствую это в связи с моим опытом работы в качестве профессионального танцора живота, который в течение 15 лет танцевал для разных семей из разных общин, социально-экономического положения, рас, национальностей, сексуальной идентичности и религий. В те годы я учился тому, как найти способ, чтобы меня приветствовали и открывали для кого люди, с которыми я танцевал. Кроме того, будучи родителем в течение почти 15 лет, воспитывая мальчика и девочку, со всеми сложностями, проблемами и пониманием человеческой природы, которые связаны с материнством, все это становится частью моей идентичности, того, кем я являюсь, часть, которую я могу привнести в фотосессию и, надеюсь, в сами изображения.
Советы своему молодому себе?
EC: Хватит беспокоиться все время! (Хорошо, немного волнуйтесь, потому что это большая часть вашей мотивации, но только немного!)
Какими другими женщинами-фотографами вы восхищаетесь?
EC: Нэн Голдин, Мэри Эллен Марк, Салли Манн.
Элизабет Ренстром
Элизабет 945 ]
Помимо вашей камеры, без каких трех предметов вы не можете жить?
Элизабет Ренстрём: Мои различные наполовину заполненные тетради валяются повсюду. Я склонен заполнять их рисунками / коллажами / бредом, которые иногда заставляют меня вспомнить суть. Парфюмерия. Я очень утешен ароматами. Шкафчик для ног моего дедушки из его военно-воздушных сил, который он передал мне. Я храню все свои старые фотоаппараты и маленькие С-принты (сделанные в цветной темной комнате, никогда не забуду ) внутри как напоминание о том, что делает мое будущее творческое я.
Если бы вы пообедали с кем-то, живым или мертвым, кто бы это был, и что бы вы ели?
ER: Мне проще всего было бы сказать быть первыми людьми, о которых я думал в последнее время. Это будет Ким Дил (живой) или Серж Гейнсбург (мертвый). Главным образом, потому что я думаю, что это будет вечеринка с любым из них. Я думаю, я бы съел вкусное блюдо фалафель с Ким. Серж, я бы съел что-нибудь традиционное, французское (очевидно) и утешительное. Мы курим Gitanes в ресторане и пьем много вина.
Последняя книга, которую вы прочитали?
ER: Мой год отдыха и релаксации Оттессы Мошфег. За эти годы я прислал много образов для ее коротких рассказов в Vice но только недавно закончил несколько ее книг.
Любимый фильм?
ER: Это так сложно! Я так вдохновлен фильмом, когда дело доходит до моей личной работы. Некоторые из лучших, к которым я всегда возвращаюсь, это Толстяк Кэтрин Брейлат, Добро пожаловать в Кукольный дом Тодда Солондса и Репо Алекса Кокса. ]
Что для вас значит быть фотографом, идентифицирующим женщину?
ER: Профессионально, я думаю, это означает, что я трачу больше времени на попытки поднять голоса других женщин-идентифицирующих фотографов. In my personal work, I think because I talk about feminism and the ways in which things are marketed and gendered—my passion and experiences as a female-identifying person are what motivate me and inform my visual style if that makes sense?
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
ER: I've had instances that are familiar to any female-identifying person. Instances where a man in power has used it inappropriately to make situations uncomfortable and now only years later do I understand how screwed up those situations were. Instances where I've literally been asked by a guy if I'm qualified to do the job I was just hired for. Photo/art bros explaining stuff to me all the time. Being asked when I get to set if I'm the assistant. Tons of stuff that I try not to let in and make me doubt my own work.
Advice to your younger self?
ER: I think I'd provide myself the same advice I give to younger photographers. Figure out what you care about and find a way to translate that vision. You know when you're making work that you're proud of because you don't care where it goes, you just care that you were able to actualize it. It gets harder and harder in our social media economy when we're all expected to be living as individual human brands—but I believe in you!
Which other female photographers do you admire?
ER: I'm admiring these photographers always: Delphine Diallo, Sue de Beer, Eva O'Leary, Keisha Scarville, Chuck Grant, Namsa Leuba, Glenda Lissette.
Esme Rice
Esme Rice
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Esme Rice: My headphones, a pen, and probably my wardrobe. Style means a lot to me.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
ER: Lin-Manuel Miranda, and I'd let him show me some of his favorite Puerto Rican dishes.
Last book you read?
ER: Pride and Prejudice.
Favorite film?
ER: Dead Poets Society.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
ER: Being a female photographer means constantly having to prove your vision. It means bringing something new to the scene so it is impossible to be overlooked.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
ER: Every time I shoot a form of activism, like a protest or movement, it reminds me of who I am. As a female photographer, when I shot the Women's March it was incredibly easy to connect to the emotions of the crowd. When you can really feel what you're working on, it makes the end result so much more real.
Advice to your younger self?
ER: As a 17-year-old, I gave myself the advice every day to jump at everything. Any opportunity, just go for it. I have nothing to lose, only lessons to learn.
Which other female photographers do you admire?
ER: I’ve been obsessed with Sasha Samsonova. Probably because she shoots mainly film, beautifully, and I have a soft spot for that medium. Another is Petra Collins. Her work is so different, yet you can immediately tell when something is hers.
Heather Sten
Heather Sten
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Heather Sten: Airpods, a notebook, potato chips.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
HS: I'd have a big bowl of bún bò huế with my grandmother.
Last book you read?
HS: Becoming by Michelle Obama.
Favorite film?
HS: I don't have a favorite, but I recently just watched The Handmaiden and was blown away.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
HS: I'm able to navigate my way through the world and with my subjects with a certain tenderness, power, and warmth.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
HS: I've been very fortunate in the past year to be able to photograph other female-identifying people with their #MeToo stories—the kinship, power, and inspiration that I've received from that has been very moving.
Advice to your younger self?
HS: Who cares what anyone else thinks!
Which other female photographers do you admire?
HS: Ah, so many! Sasha Arutyunova, Oriana Koren, Miranda Barnes, June Kim, Dana Scruggs, Naima Green, Joyce Sze Ng, Valerie Chiang, Carlota Guerrero, Cara Stricker, Cait Oppermann, Peyton Fulford, Eva O'Leary, Jody Rogac, Deana Lawson, Harley Weir, Alexandra Leese…
Jessica Chou
Jessica Chou
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Jessica Chou: My cell phone, my passport, my house keys.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
JC: My grandmother and we would be making and eating dumplings.
Last book you read?
JC: Elena Ferrante's My Brilliant Friend series—I binge- read those books the way someone would binge-watch a TV show.
Favorite film?
JC: Hard to say. I'm notorious for forgetting the plots and storylines to movies. What generally stay with me are the moods and themes. There are scenes from Blue Velvet by David Lynch and Mystery Train by Jim Jarmusch that I watched 15 years ago that are burned into my brain. A more recent film I really liked is Sorry to Bother You by Boots Riley.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
JC: Just the pure act of being present and visible as a female photographer and a POC can take back the control of how we're seen and understood and challenge any misconceptions of what place we have in the industry and the arts. And as a creator who is fueled by my identities that shape my experience, I'd like to make sure I'm adding a new and meaningful perspective that supports my community and contributes to the conversation at large. It also means supporting the voices of my colleagues as much as my own. Whether I mean for it to be this way, everyday is a small political act.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
JC: I've been lucky in that the people I've worked with have generally been decent, respectful people, but I've also seen how tenuous that respect can be when people's insecurities are involved and how easy it can be to use a women's gender against them. I certainly do not let that stop me. I think the more interesting story for me has been the fact that my career thus far have largely been supported by women. The first person who encouraged and gave me confidence in my own ideas was a female classmate. The first person who encouraged me and gave me room to grow as an editorial photographer was a female photo director. The people who've reached out to me and made me feel part of a photography community have largely been women. The ones who've been the most generous with their help and resources tended to be women (Women Photograph, Authority Collective). And aside from my husband and a few personal friends and colleagues, I can't imagine my career without the women who've supported me along the way.
Advice to your younger self?
JC: Save your money. Think about what you want and make bolder steps. If an idea scares you, it's probably what you should be doing. Find a community and ask for help. And if things don't go as imagined, it's far from the end. Also, edit more.
Which other female photographers do you admire?
JC: Vanessa Winship and Deana Lawson are some of my favorite photographers, no descriptors needed. But for photographers who I know on a personal level, Marilyn Montufar, Teresa Eng, and Oriana Koren are just a few among the many I admire.
Meiko Arquillos
Meiko Arquillos
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Meiko Arquillos: My Hobonichi planner (it changed my life!), my favorite pen, a bunch of stickie notes (to jot down ideas).
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
MA: Maira Kalman. Spaghetti with meatballs.
Last book you read?
MA: Sad Premonition by Banana Yoshimoto.
Favorite film?
MA: Fantastic Mr. Fox.
What does it mean to you to be a female identifying photographer? Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
MA: I try to be a good role model for my daughter. She still gets excited for me whenever she sees my photographs in a magazine or on an advertisement. In general I feel I am more in touch with my creativity since I became a mother. I am a bit more brave. Maybe I feel responsibility to be this way so that she can do the same when she grows up.
Advice to your younger self?
MA: Be yourself.
Which other female photographers do you admire?
MA: I really love some of Kayo Ume's images . It feels so raw, candid, and brave. Very different than my work.
Michelle Groskopf
Sasha Tivetsky
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Michelle Groskopf: A really good bookstore, the weight room at my gym, my PlayStation 4.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
MG: Billy Wilder, matzo ball soup at the original 2nd Avenue Deli in New York.
Last book you read?
MG: Tenth of December by George Saunders.
Favorite film?
MG: Too many to list but I have a soft spot for Seventeen by Joel DeMot t and Jeff Kreines and The Philadelphia Story by George Cukor.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
MG: I have to work harder, be louder, stay longer, and hang on tighter. It's made me a stronger person for it.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
MG: Thankfully no major horror stories yet other than the daily dismal grind of being under-represented and often overlooked.
Advice to your younger self?
MG: I jumped around career-wise so much as a younger person. I would definitely go back and tell myself to focus on the one thing that excites and inspires me and stick with it. "Young eager Michelle, you love photography so much, just go for it, don't wait till you're older to take it seriously, quit messing about."
Which other female photographers do you admire?
MG: So many. The list can go on and on so here is just a few: Hana Mendel, Stacy Kranitz, Isadora Kosofsky, Christie Hemm Klok, Jessica Chou, Sasha Tivetsky, Nichole Washington, Robin De Puy, Maggie Shannon.
Natalie Naccache
Natalie Naccache
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Natalie Naccache: My laptop, passport, and my phone so I can annoy my family abroad.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
NN: My maternal grandmother, whom I never got enough time to know.
Last book you read?
NN: [Robin Sharma’s] The Monk Who Sold His Ferrari.
Favorite film?
NN: Jeux D'enfants.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
NN: In the Middle East, I have a lot more intimate access to stories that I wouldn't be able to cover if I were a man in certain communities and circumstances. When on assignment in delicate political areas, my subjects don't see me as very intimidating, I think it's because I'm a polite Middle Eastern 5'4" petite lady with a camera.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
NN: Is it bad that I don't yet?
Advice to your younger self?
NN: Be more confident when on assignment and dealing with difficult subjects. You run this show. Be unapologetic, experiment with different mediums, get outside that box. And be proud of your work.
Which other female photographers do you admire?
NN: Diana Markosian, Maggie Steber, Tanya Habjouqa.
Oriana Koren
Lauren Crew
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Oriana Koren: A good, inky pen, a notebook to write my thoughts in with said inky pen, good speakers. I'm an audiophile and I like playing my music loud so it envelopes my senses.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
OK: It'd be a tie between James Baldwin and Zora Neale Hurston, either way we'd all be sitting on someone's front steps, eating just picked peaches and sticky sweet summer watermelon.
Last book you read?
OK: Freshwater by Akwaeke Emezi. This book rearranged my atoms. To read a powerful coming-of-age fable so thoughtfully crafted, so rich in myth it feels as though Emezi has written the origin story for people like us, for the non-binary black folx trying to figure out their divinity. It's devastating and tremendous.
Favorite film?
OK: In the Mood for Love by Wong Kar-wai. It's quiet and thoughtful and certainly one of the most beautiful films I've ever seen. The cinematography, the intimacy it carried, I'm always chasing after that when making images.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
OK: It means I may be twice as good as my white colleagues, three times as good as my male colleagues, and I will likely end up with a quarter of the opportunities to thrive and succeed.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
OK: I accompanied some chefs to Tokyo for a research trip and had to hear all manner of jokes about women's appearances, watching the writer (a woman) "turn" the constant mansplaining of one of the chefs into a joke so as to tolerate them. I often feel when I'm doing work with men/masc people, I end up having to do my job along with everyone else, because who else is going to carry that weight on a set? After that trip incident, I made a promise to myself not work with men who think acting like children is all they will contribute to a project. Not on my set, not on my projects.
Advice to your younger self?
OK: Always trust your gut.
Which other female photographers do you admire?
OK: Heather Sten and Kayla Reefer. I'm impressed with the way they peel back the veil when making portraits of their sitters. I've seen them both in action and the ease and confidence in their skill is really something to behold.
Pooneh Ghana
Pooneh Ganah
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Pooneh Ghana: Caffeine, music, and my psycho chihuahua Dolma.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
PG: I wanna eat bags and bags of Gardetto’s with Karen O.
Last book you read?
PG: Haunted by Chuck Palahniuk.
Favorite film?
PG: American Movie (the documentary).
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
PG: While there are clear obstacles women face every day in any work field, whether it's fighting for more pay or even something as simple as just being taken seriously, I never wanted to go into this field with this mindset of being a "female" photographer, per se. I went in wanting to get thrown into the pit with everyone and proving myself through my work alone, unrelated to gender. I will say that with being a female photographer, the most rewarding moments for me are when other women/girls (usually high school or college kids) email asking for advice or expressing appreciation, or to say that they started taking photos or listening to a band because they follow my work. That's really what gets me and keeps me so motivated. I will say that, on this note, it is hilarious how many people have assumed that I'm a male photographer before actually meeting me in person. I’m sure it partially has to do with how weird my name is, but still a funny thing that still happens often.
Advice to your younger self?
PG: Keep listening to your gut and pursuing your dream, even though the idea of it might make your future look scary and unpredictable now. Everyone that's telling you that a career in photography is a pipe dream doesn't know how driven you are. You have one chance at life and there's no way you’re gonna be miserable sitting behind an office desk five days a week. Also, drink more water.
Which other female photographers do you admire?
PG: Off the top of my head, I have so much love for Sarah Eiseman, Jackie Lee Young, Yana Yatsuk, Sheva Kafai, Dana Trippe, just to name a few.
Prarthna Singh
Prarthna Singh
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Prarthna Singh: My nail clipper, a dairy for my endless to-do lists, my jar of turmeric.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
PS: A home-cooked meal by my mother (some delicious Indian food) with David Bowie.
Last book you read?
PS: On Michael JacksonMargo Jefferson.
Favorite film?
PS: Aligarha Hindi movie based on the true story of a professor of Marathi at the famed Aligarh Muslim University, who was suspended on grounds of morality.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
PS: It means everything! It means I need to get out there, prove myself, and share my stories more than ever before.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
PS: Ha! I have too many. But I prefer to not focus on the bumps along the way.
Advice to your younger self?
PS: Authenticity is key. There's nothing more important than making work you truly believe in.
Which other female photographers do you admire?
PS: Dayanita Singh is always an inspiration. I recently saw a Vivian Maier exhibition and was absolutely blown away. Nan Goldin and Diane Arbus. I also love Juno Calypso's work.
Ramona Rosales
Ramona Rosales
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Ramona Rosales: Music (my favorite tunes and ability to hear it), sketchbook (with something to write with), flavor (I do keep hot sauce in my bag).
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
RR: I would love to share a pie with Lucille Ball, Carol Burnett, Juila Louis-Dreyfus, and Tina Fey … not only the funniest women to ever grace us with their presence, but badass businesswomen who have paved the way for women in entertainment, and a constant inspiration for me.
Last book you read?
[1 9459016]RR: Kim Gordon's Girl in a Band: A Memoir.
Favorite film?
RR: This is a hard one to narrow down, but it's a tie with John Waters' Cry Baby Cohen Brothers' Raising Arizona.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
RR: Work-wise, I really just identify as a photographer that just happens to be female. I know as people we have a unique voice and I do feel that voice comes through in my work to a degree, but I feel that the message is more ambiguous since I'm telling other peoples' stories. My personal work takes on a deeper side that can be described as more feminine since it taps into more raw memories and colors of my childhood and being brought up in somewhat "traditional" standards even though I was very much a tomboy getting dirty in my dad's garage. I feel overall I try to push more joy and color though my work which I identify more with than my gender.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
RR: I'm always mistaken as the makeup artist when I roll into set with my camera bag and always get the surprised look that I'm actually the boss. My first name is often misspelled and the masculine version of my name is sometimes in its place, also creating surprise on set. I'm looking forward to the day when being a photographer while female isn't a surprise or a novelty.
Advice to your younger self?
RR: Fear is just a speed bump, stop saying you are sorry and speak up.
Which other female photographers do you admire?
RR: Off the top of my head, I love Collier Schorr, Natalia Mantini, Carlota Guerrero.
Rose Marie Cromwell
Rose Marie Cromwell
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Rose Marie Cromwell: Coconut oil, notepad, and a secret good luck charm.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
RMC: My husband Roman and I would eat fresh raw tuna on the beach in Panama after a surf session.
Last book you read?
RMC: Miami by Joan Didion, which I recommend.
Favorite film?
RMC: Not possible to answer this, but La Ciénaga by Lucrecia Martel just came to mind.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
RMC: That you carry the burden to always subvert the ever-present male gaze.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
RMC: The photo world is a boy's club for sure, and that is why it's so important we as women work toget her and collaborate. We should not only ask for help, but reach out to younger women who may need our guidance. We must be intersectional feminists as well—that is the key to more diverse storytelling, and we all benefit from that.
Advice to your younger self?
RMC: Drown out the noise, and stay focused on what your intuition tells you to do.
Which other female photographers do you admire?
RMC: Susan Meiselas, Carrie Mae Weems, Collier Schorr, Rinko Kawauchi, Graciela Iturbide, and many more.
Sam Cannon
Sam Cannon
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Sam Cannon: My PC (her name is Birtha, named after my grandmother), my greenscreen (oh the possibilities), my passport (NY, I love you, but this relationship only works if we take br eaks).
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
SC: A munchie-fueled feast of Taco Bell with my big sister.
Last book you read?
SC: [Rebecca Soffer’s] Modern Loss: Candid Conversation About Grief. Beginners Welcome.
Favorite film?
SC: A few that were very impactful to me when I was young: The MatrixWhat Dreams May ComeThe FallAkira Kurosawa's Dreams.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
SC: That I have my own stories to tell; some that are born from my own identity and experiences and others that are not. It also means I get asked this question a lot but I am really grateful to be creating in a time when more diverse voices are being heard.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
SC: A lot of my personal work focuses on the way images of women's bodies are manipulated and shared online. I often photograph myself for those works, so I would say the subject, the gaze, and the story I'm telling in those images are steered by my identity as a woman.
Advice to your younger self?
SC: Just because you love it, doesn't mean it isn't work.
Which other female photographers do you admire?
SC: Aleia Murawski, Christelle de Castro, Parker Day, Miranda Barnes, and Marie Tomanova.
Yuri Hasegawa
Yuri Hasegawa
Aside of your camera, what three items can you not live without?
Yuri Hasegawa: I can't live without my fur-son, Buddy, and Gizmo, who passed away last year (he's always with me). They save me. My family in Japan. They're my rock. iPhone. I'm 100 percent relying on my iPhone for running business.
If you were to have a meal with anyone, living or dead, who would it be, and what would you eat?
YH: Absolutely with my husband/soulmate, who unfortunately passed away. If I could see him again, that's the ultimate wish. We'd eat anything amazing delicious. There's lots of food I'd love to check out with him these days in LA.
Last book you read?
YH: Good Old Dog: Expert Advice for Keeping Your Aging Dog Happy, Healthy, and Comfortable. Until I lost Gizmo last year, I'd been a Two Senior Dogs Mom. They were the first dogs I had in my life and I had no clue and needed to lear what happens when a dog gets old.
What does it mean to you to be a female-identifying photographer?
YH: It's been quite awesome for me that I feel like I got more exposure being female photographer last year, got lots of great opportunities working with lots of amazing creatives, including talented female creatives. But in the end, it should be 100 percent equal opportunities for everyone. I feel like the goal of society and the industry should be that we are just identified as "photographers" and get equal opportunities to start with.
Do you have a relevant photo-related story that specifically involves working as a female photographer?
YH: My very first editorial assignment was from Japanese men's street culture magazine. The editor-in-chief, a Japanese man, told me, "Most subjects I feature in this magazine are hardcore street dudes. I want a female photographer photograph them. Trust me, it works better. It's psychology and when 'male egos' hit each other, it can be horrible and I've had problems in the past. It depends, of course, but in most cases male subjects try to keep their macho image going if a male photographer shows up. I want to strip that wall down. A female photographer can break that wall, they can bring a different perspective to the table, and I want that." I soon realized what he was talking about.
Last year, I photographed actress Cynthia Erivo. At the end of the shoot, She told me, "This was my very first photo shoot with a photographer who is a woman of color. We gotta make this happen more in industry. Keep going girl!"
Advice to your younger self?
YH: Have eyes/sensitivity to see both the big picture and the details. Just do it more! Travel more! Have dogs in life!
Which other female photographers do you admire?
YH: One of my mentors, Coral Von Zumwalt. She's just awesome to begin with. A kick-ass mom, and a natural-born photographer. I had years of amazing opportunities assisting her. She showed/taught me a lot, and still gives me advice and encouragement and checks in to make sure I'm OK.